Jak zacząć

Dużą uwagę przyłożyliśmy do stworzenia jak najlepszych warunków rozpoczęcia praktyki.

  • Przez pierwszy miesiąc ćwiczycie na grupie początkującej przeznaczonej dla osób które wcześniej nie zetknęły się z jogą Iyengara. Uczycie się tu od podstaw i w zgodzie ze swoimi możliwościami najważniejszych zasad efektywnej i bezpiecznej praktyki. Nie jesteście wrzucani na głęboką wodę przez konieczność uczestniczenia od razu w normalnych zajęciach z ludźmi ćwiczącymi na przykład 3 lata.
  • Nie trzeba deklarować się na konkretne terminy. Nigdy więc nie stracicie zajęć dlatego, że coś Wam nagle wypadło. Zawsze można przyjść kolejnego dnia.
  • Do wyboru kilkanaście zajęć grupy początkującej w tygodniu
  • Praktykę w Joga! Centrum można rozpocząć w dowolnym momencie niezależnie od tego, czy jest to początek, czy środek miesiąca. 

Zapraszamy na przynajmniej 9 zajęć grupy początkującej. Po nich można chodzić na grupy ogólne, tematyczne, joge kręgosłupa, grupy łagodne.

Dzień Otwarty

dla osób rozpoczynających praktykę jogi.    

10 września 2017 (niedziela)
14.00 - 15.00 bezpłatne zajęcia jogi
15.00 - 16.00 wykład
16.00 - 17.00 bezpłatne zajęcia jogi
Prowadzi Adam Bielewicz

ul. Pankiewicza 1

Połącz jedne zajęcia z wykładem. Prosimy o przyjście przynajmniej 5 minut przed zajęciami i przyniesienie stroju do ćwiczeń, ćwiczy się boso. Nie należy jeść 2 godziny przed zajęciami. Cały potrzebny sprzęt znajduje sie na sali. Jeśli masz, możesz przynieść swoją matę, ale są też maty szkolne na sali. Nie prowadzimy zapisów na dzień otwarty - wystarczy przyjść :)

Zapraszamy

Przed pierwszymi zajęciami

jeżeli dopiero zaczynasz praktykę jogi Iyengara lub ćwiczyłeś inne rodzaje jogi zapraszamy na miesięczną grupę początkującą

około dwóch godzin przed zajęciami nie jedz dużych posiłków - ćwiczymy o pustym żołądku

przyjdź 10 minut wcześniej, kup lub pokaż swój karnet na recepcji

przebierz się w wygodny strój - ćwiczymy boso

wyłącz dzwonek i wibrację w telefonie, torbę zabierz ze sobą na salę

na sali znajdują się szkolne maty, z których możesz korzystać, jeśli jeszcze nie masz własnej maty

zgłoś nauczycielowi problemy zdrowotne typu dyskopatia, choroby serca, kontuzje, niedawno przebyte operacje, także ból głowy, przemęczenie. Zgłoś koniecznie, jeżeli jesteś w ciąży.

uważnie słuchaj i zapamiętuj wskazówki nauczyciela dotyczące wykonywania pozycji, przeciwwskazań oraz wariantów alternatywnych, jeśli nie możesz wykonywać danej pozycji (np. w czasie menstruacji)

zgłoś nauczycielowi, jeśli w trakcie wykonywania ćwiczeń odczuwasz ból kręgosłupa, stawów, chorych miejsc, odczuwasz mdłości – dostaniesz wskazówki jak w bezpieczny sposób pracować

pomoc innym uczestnikom możliwa jest tylko po wyjaśnieniu przez nauczyciela, w jaki sposób wykonać ćwiczenie w parach

po zakończeniu zajęć odłóż używany sprzęt na miejsce

wszelkie wątpliwości co do praktyki wyjaśnij z nauczycielem przed lub po zajęciach

Najczęściej zadawane pytania

  • Jak się ubrać na zajęcia?

-Strój powinien być wygodny i nie krępować ruchów. Może to być dres, koszulka i spodenki, leginsy... Ćwiczymy boso.

  • Czy trzeba przynosić ze sobą maty, koce?

-Nie. Cały potrzebny sprzęt jest na sali. Osoby ćwiczące dłużej posiadają własne antypoślizgowe maty do ćwiczeń jogi. Jeżeli dopiero zaczynasz możesz korzystać z mat szkolnych. Jeżeli zdecydujesz się na systematyczną praktykę matę oraz paski i klocki przydatne do praktyki własnej w domu można kupić w Joga! Centrum.

  • Czy można zapisać się tylko na początku miesiąca?

-Nie. Grupę początkującą można rozpocząć od dowolnych zajęć. Jeżeli rozpoczniesz ją np. 18 września, zakończysz ją 17 października. Później będziesz mogła chodzić na wszystkie zajęcia.

  • W jakim wieku osoby ćwiczą na zajęciach?

-Ćwiczy zarówno młodzież, ludzie dorośli i starsi. Ćwiczenia można rozpocząć od 15-16 roku życia. Górna granica nie istnieje. Elżbieta, Królowa Belgii nauczyła się stać na głowie w wieku 80 lat. Mistrz jogi, twórca systemu, który praktykujemy - BKS Iyengar przez całe swoje życie aż do 96 roku życia codziennie ćwiczył przynajmniej 3 godziny. Dzięki możliwości wyboru spośród grup ogólnych, regenerujących, tematycznych i zaawansowanych, możesz dobrać odpowiedni dla siebie sposób ćwiczeń.

  • Na jakie problemy medyczne należy zwrócić uwagę przed przystąpieniem do ćwiczeń?

Najważniejszymi problemami są:
-dyskopatia, zwyrodnienia kręgosłupa
-choroby serca
-duża daleko- lub krótkowzroczność, odklejanie się siatkówki, jaskra, ropne zapalenie uszu
-wysokie ciśnienie krwi
-niedawno przebyte operacje, doznane kontuzje
-miesiączka, ciąża - co prawda nie są problemami medycznymi, lecz wymagają dostosowania zestawów ćwiczeń.
W czasie zajęć grupy początkującej nauczyciel zawsze zwraca uwagę na pozycje, których nie należy wykonywać przy wyżej wymienionych dolegliwościach. Często można pozycje te odpowiednio zmodyfikować, aby przynosiły odpowiednie rezultaty. W przypadku wystąpienia szczególnie niepokojących objawów (pogorszenie samopoczucia, mdłości, bóle kręgosłupa, stawów i chorych miejsc) w trakcie ćwiczeń należy przerwać wykonywanie ćwiczenia i zgłosić dolegliwości prowadzącemu.

  • Co jeszcze powinienem wiedzieć?

- Na zajęcia należy przyjść przynajmniej 2 godziny po dużym posiłku, tak żeby żołądek był pusty. Nie należy ćwiczyć po długim pobycie w pełnym słońcu, bezpośrednio po innych formach pracy z ciałem (masaż, sauna), po spożyciu alkoholu. Na zajęcia najlepiej przyjść przynamniej 10 minut przed ich rozpoczęciem, aby spokojnie przebrać i przygotować się.