Spotkania z yin jogą i jogą nidrą: odcinek 2 barki i ramiona

niedziela 29 października 14.00 - 16.30
Prowadzi Kamila Karpińska

Nasz drugi wieczór z cyklu "Spotkanie z yin jogą i jogą nidrą" poświęcimy barkom, ramionom i nadgarstkom. Z założenia jednej z bardziej moblinych części ciała, a w praktyce: jednej z najbardziej usztywnionych i bolesnych. Długotrwałe siedzenie, stres, powstrzymywanie emocji powoduje, że przysłowie"dzwiganie ciężarów na swoich barkach" staje się nie tylko mefatorą...Dlatego na kolejnym spotkaniu skupimy się na otwarciu i zrelaksowaniu tego obszaru. Wykorzystamy pozycje jak sphinx, seal, shoelace i straddle uwzględniając rózne warianty dla ramion (cowface arms, eagle arms) oraz wzmacniające nadgarstki (deep stress in sitting swan).

Naszym celem będzie uwolnienie napięć z zazwyczaj niedostępnych nam struktur ciała. Praca na powięziach zajmie nam ok. 90 min. Zakończymy 40 min. sesją jogi nidry: głębokim relaksem, nazywanym jogą snu psychicznego. Sesja dla wszystkich, także dla osób, które nigdy nie stały na macie :) 

Czym jest joga powięziowa?

Jest łagodną praktyką jogi, dostępną dla każdego, bez względu na staż na macie. Koncepcja yin jogi inspirowana jest taoistyczną medycyną chińską, wedle której harmonia w naszym ciele i umyśle pochodzi z równowagi pomiędzy Yin i Yang. Yang oznacza to co aktywne, energiczne, szybkie. Yin - bierne, powolne, łagodne. Praca w yin jodze polega na całkowitym odpuszczeniu napięcia mięśniowego i wsłuchaniu się w swoje ciało. W przeciwieństwie do dynamicznych form yogi nie angażujemy do pracy siły mięśni. Dzięki temu docieramy do miejsc, które dotychczas były niedostępne - powięzi, ścięgien, więzadeł a także kości. Ponieważ nasze ciało pamięta emocje lepiej niż nasz świadomy umysł, uwalniamy także niepotrzebne nam więcej odczucia. Odzyskujemy spokój, a ciało - swobodę ruchu i lekkość. Jednocześnie pozycje są komfortowe- używamy dużej ilości koców, poduszek i zawsze szanujemy naszą granicę komfortu.

O yin yodze pisałam na blogu tutaj: http://streso-terapia.pl/yin-yoga-o-potedze-wewnetrznej-ciszy/

 Czym jest joga nidra?


Jest prowadzoną medytacją, w warunkach totalnego komfortu: leżymy wygodnie otuleni kocami i podążamy za instrukcjami nauczyciela. Podstawową techniką jest rotacja świadomości, czyli przenoszenie swojej uwagi z poszczególnych części ciała. W klasycznej medytacji umysł pozostaje świadomy a ciało aktywne. W jodze nidrze staramy się uzyskać stan świadomego snu. Nie doświadczamy w niej marzeń sennych lecz stan snu głębokiego. Dzięki temu nasz mózg zaczyna pracować w obszarze fal Delta (0,5-4 Hz).). Fala delta jest najwolniejszą ze wszystkich fal mózgowych typową dla stanu głębokiego snu (Non-rapid eye movement, NREM, SEM). Głęboko regeneruje ciało, sprzyja procesom zdrowienia. Sesja jogi nidry potrafi zastąpić 3 godziny snu. Jest także doskonałą metodą rozpoczęcia swojej przygody z medytacją, ponieważ łatwiej w niej utrzymać koncentrację i nie wymaga pozycji siedzącej. Jest dostępna dla każdego, również osób z poważnymi kontuzjami i ograniczeniami zdrowotnymi.

O jodze nidrze więcej na blogu:http://streso-terapia.pl/joga-nidra-medytacja-dla-kazdego/

 Informacje praktyczne:

Pamiętajcie - ubierzcie się w wygodne stroje do praktyki (takie, aby było Wam ciepło w trakcie leżenia). Można zabrać swoją poduszkę, koc i ewentualnie coś do przykrycia oczu. Nie przychodźcie głodni ani najedzeni. Najlepiej zjeść posiłek 2-3 godziny przed sesją.

Zapisy i rezerwacja:
1. zapisz się mailowo kamila@streso-terapia.pl (podaj imię i nazwisko)
2. Płatność tylko gotówką przed warsztatem 
Koszt: 100 zł

Kamila Karpińska
Praktykuję jogę od 13 lat, od 3- uczę. Czerpię głównie z tradycji wg. B.K.S Iyengara. W trakcie pobytu w Indiach spędziłam czas na intensywnym kursie w Himalayan Iyengar Yoga Centre. Lubię również korzystać w innych metod pracy z ciałem i szkół jogi. Jestem także dyplomowaną nauczycielką RYT 200 Yoga Alliance Hatha Yogi, Yin Yogi, Asthanga Vinyasy oraz Aerial Swing. Dodatkowo - Instruktorką Rekreacji Ruchowej MSiT, z doświadczeniem w pracy w USA i w Szwecji. Moją pasją jest terapia jogą, joga regeneracyjna i praca z osobami, które wymagają szczególnej troski. Jestem również psychologiem i trenerką rozwoju osobistego, absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego i SWPS. Pomagam innym holistycznie pracować ze swoim ciałem i umysłem ponieważ wierzę, że człowiek jest całością. Prowadzę bloga poświęconego relaksacji i panowania nad stresem :
streso-terapia.pl

https://www.facebook.com/stresoterapiaKamilaKarpinska/