Harmonia ciała, serca
i umysłu

Supta baddha konasana - pozycja spętanego kąta

Adam Bielewicz

Przypomnij sobie w jaki sposób i gdzie w ciele odczuwasz miłość, przyjemność, pożądanie, strach, złość, smutek... Częste przeżywanie tych samych stanów zostawia w nim ślad w postaci pobudzenia lub zablokowania energii. Wykonując asany - pozycje jogi wpływasz nie tylko na mięśnie i organy wewnętrzne. Koncentrując się na doznaniach płynących z różnych obszarów ciała, docierasz do ich energii i ograniczających ją emocji, poglądów. Dlatego joga rozciąga nie tylko ciało, ale i umysł.

  • Połóż się na podłodze, zegnij kolana i odsuń od siebie uda. Złącz podeszwy stóp i zbliż stopy do pośladków. Opuść kolana do podłogi nie napinając i nie unosząc lędźwiowego odcinka kręgosłupa. Jeżeli stopy odsuwają się od ciała, palce oprzyj o ścianę.
  • Utrzymuj otwartą klatkę piersiową i pełny, spokojny oddech. Zamknij oczy. Skup się na rozciąganiu wewnętrznych stron ud i pachwin. Całkowicie rozluźnij brzuch. Pozwól, aby falował on miękko z oddechami. Poczuj napięcia fizyczne i psychiczne związane z obszarem miednicy i brzucha i staraj się je puścić. Pozostań w pozycji 5-10 minut. Rękami unieś kolana i wyprostuj nogi.

Supta baddha konasana jest doskonałą pozycja relaksową. Obfity dopływ krwi do brzucha i miednicy pomaga utrzymywać w zdrowiu pęcherz moczowy, u mężczyzny prostatę, a u kobiety jajniki. Przynosi ulgę w przypadku rwy kulszowej i zapobiega przepuklinie. Pozycja ta jest dobrodziejstwem dla kobiet. Sprawia, że miesiączki występują regularnie. Systematycznie wykonywana przed porodem zmniejsza bóle porodowe i przeciwdziała powstawaniu żylaków. Pozwala odczuć i rozluźnić nasze napięcia związane z żywotnością i seksualnością. Uczy ukierunkowania i przekształcenia ich w inne formy siły życiowej: moc, miłość, inteligencję...