uczymy od 19 lat

Harmonia ciała, serca
i umysłu

Jak zacząć

Dużą uwagę przyłożyliśmy do stworzenia jak najlepszych warunków rozpoczęcia praktyki.

  • Przez pierwszy miesiąc ćwiczycie na grupie początkującej przeznaczonej dla osób które wcześniej nie zetknęły się z jogą Iyengara. Uczycie się tu od podstaw i w zgodzie ze swoimi możliwościami najważniejszych zasad efektywnej i bezpiecznej praktyki. Nie jesteście wrzucani na głęboką wodę przez konieczność uczestniczenia od razu w normalnych zajęciach z ludźmi ćwiczącymi na przykład 3 lata.
  • Nie trzeba deklarować się na konkretne terminy. Nigdy więc nie stracicie zajęć dlatego, że coś Wam nagle wypadło. Zawsze można przyjść kolejnego dnia.
  • Do wyboru kilkanaście zajęć grupy początkującej w tygodniu
  • Praktykę w Joga! Centrum można rozpocząć w dowolnym momencie niezależnie od tego, czy jest to początek, czy środek miesiąca. 

Zapraszamy na przynajmniej 9 zajęć grupy początkującej. Po nich można chodzić na grupy ogólne, tematyczne, jogę kręgosłupa, grupy łagodne.

Dzień Otwarty

dla osób rozpoczynających praktykę jogi.    

28 października (niedziela)
14.00 - 15.00 bezpłatne zajęcia jogi
15.00 - 16.00 wykład
16.00 - 17.00 bezpłatne zajęcia jogi 
Prowadzi Adam Bielewicz

ul. Pankiewicza 1

Połącz jedne z zajęć z wykładem. Prosimy o przyjście przynajmniej 5 minut przed zajęciami i przyniesienie stroju do ćwiczeń, ćwiczy się boso. Nie należy jeść 2 godziny przed zajęciami. Cały potrzebny sprzęt znajduje się na sali. Jeśli masz, możesz przynieść swoją matę, ale są też maty szkolne na sali.

Nie prowadzimy zapisów na dzień otwarty - wystarczy przyjść :)
Praktykę w Joga Centrum można rozpocząć każdego dnia, udział w Dniu Otwartym nie jest konieczny.

Zapraszamy

Przed pierwszymi zajęciami

jeżeli dopiero zaczynasz praktykę jogi Iyengara lub ćwiczyłeś inne rodzaje jogi zapraszamy na miesięczną grupę początkującą

około dwóch godzin przed zajęciami nie jedz dużych posiłków - ćwiczymy o pustym żołądku

przyjdź 10 minut wcześniej, kup lub pokaż swój karnet na recepcji

przebierz się w wygodny strój - ćwiczymy boso

wyłącz dzwonek i wibrację w telefonie, torbę zabierz ze sobą na salę

na sali znajdują się szkolne maty, z których możesz korzystać, jeśli jeszcze nie masz własnej maty

zgłoś nauczycielowi problemy zdrowotne typu dyskopatia, choroby serca, kontuzje, niedawno przebyte operacje, także ból głowy, przemęczenie. Zgłoś koniecznie, jeżeli jesteś w ciąży.

uważnie słuchaj i zapamiętuj wskazówki nauczyciela dotyczące wykonywania pozycji, przeciwwskazań oraz wariantów alternatywnych, jeśli nie możesz wykonywać danej pozycji (np. w czasie menstruacji)

zgłoś nauczycielowi, jeśli w trakcie wykonywania ćwiczeń odczuwasz ból kręgosłupa, stawów, chorych miejsc, odczuwasz mdłości – dostaniesz wskazówki jak w bezpieczny sposób pracować

pomoc innym uczestnikom możliwa jest tylko po wyjaśnieniu przez nauczyciela, w jaki sposób wykonać ćwiczenie w parach

po zakończeniu zajęć odłóż używany sprzęt na miejsce

wszelkie wątpliwości co do praktyki wyjaśnij z nauczycielem przed lub po zajęciach

Najczęściej zadawane pytania

  • Jak się ubrać na zajęcia?

-Strój powinien być wygodny i nie krępować ruchów. Może to być dres, koszulka i spodenki, leginsy... Ćwiczymy boso.

  • Czy trzeba przynosić ze sobą maty, koce?

-Nie. Cały potrzebny sprzęt jest na sali. Osoby ćwiczące dłużej posiadają własne antypoślizgowe maty do ćwiczeń jogi. Jeżeli dopiero zaczynasz możesz korzystać z mat szkolnych. Jeżeli zdecydujesz się na systematyczną praktykę matę oraz paski i klocki przydatne do praktyki własnej w domu można kupić w Joga! Centrum.

  • Czy można zapisać się tylko na początku miesiąca?

-Nie. Grupę początkującą można rozpocząć od dowolnych zajęć. Jeżeli rozpoczniesz ją np. 18 września, zakończysz ją 17 października. Później będziesz mogła chodzić na wszystkie zajęcia.

  • W jakim wieku osoby ćwiczą na zajęciach?

-Ćwiczy zarówno młodzież, ludzie dorośli i starsi. Ćwiczenia można rozpocząć od 15-16 roku życia. Górna granica nie istnieje. Elżbieta, Królowa Belgii nauczyła się stać na głowie w wieku 80 lat. Mistrz jogi, twórca systemu, który praktykujemy - BKS Iyengar przez całe swoje życie aż do 96 roku życia codziennie ćwiczył przynajmniej 3 godziny. Dzięki możliwości wyboru spośród grup ogólnych, regenerujących, tematycznych i zaawansowanych, możesz dobrać odpowiedni dla siebie sposób ćwiczeń.

  • Na jakie problemy medyczne należy zwrócić uwagę przed przystąpieniem do ćwiczeń?

Najważniejszymi problemami są:
-dyskopatia, zwyrodnienia kręgosłupa
-choroby serca
-duża daleko- lub krótkowzroczność, odklejanie się siatkówki, jaskra, ropne zapalenie uszu
-wysokie ciśnienie krwi
-niedawno przebyte operacje, doznane kontuzje
-miesiączka, ciąża - co prawda nie są problemami medycznymi, lecz wymagają dostosowania zestawów ćwiczeń.
W czasie zajęć grupy początkującej nauczyciel zawsze zwraca uwagę na pozycje, których nie należy wykonywać przy wyżej wymienionych dolegliwościach. Często można pozycje te odpowiednio zmodyfikować, aby przynosiły odpowiednie rezultaty. W przypadku wystąpienia szczególnie niepokojących objawów (pogorszenie samopoczucia, mdłości, bóle kręgosłupa, stawów i chorych miejsc) w trakcie ćwiczeń należy przerwać wykonywanie ćwiczenia i zgłosić dolegliwości prowadzącemu.

  • Co jeszcze powinienem wiedzieć?

- Na zajęcia należy przyjść przynajmniej 2 godziny po dużym posiłku, tak żeby żołądek był pusty. Nie należy ćwiczyć po długim pobycie w pełnym słońcu, bezpośrednio po innych formach pracy z ciałem (masaż, sauna), po spożyciu alkoholu. Na zajęcia najlepiej przyjść przynamniej 10 minut przed ich rozpoczęciem, aby spokojnie przebrać i przygotować się.