uczymy od 19 lat

Harmonia ciała, serca
i umysłu

Spotkania z yin jogą i jogą nidrą: odcinek 4 nogi

Niedziela 26 sierpnia 14.00 - 16.30
Prowadzi Kamila Karpińska

Naszą czwartą sesję z yin jogą przeznaczymy na głęboką pracę z nogami. Będziemy pracować na 4 głównych grupach mięśniowych: mięśniu czworogłowym uda, dwugłowym uda, przywodzicielami i odwodzicielami oraz pasmem biodrowo- piszczelowym. Zazwyczaj nasze nogi są jedną z mocniejszych grup mięśniowych. Cały dzień nam służą , dźwigając ciężar naszego ciała i ciężar naszych emocji. Chłoną także wiele napięć i stresów, dlatego damy im szansę na odprężenie i rozluźnienie. Przez nogi przechodzi większość taśm powięziowych (min. taśma powierzchowna tylna, przednia,boczna, głęboka przednia). Dlatego praca z nogami przekłada się na tory mięśniowo- powięziowe w całym ciele i przynosi ulgę również w innych rejonach ciała.
Pojawią się pozycje jak butterfyly, catterpillar, swan, shoelace, saddle, bananasana, one-knee recklining twist. Nie gwarantuję wybuchów radości jak na załączonym zdjęciu, choć asany straddle nie zabraknie, więc kto wie? :-D

Naszym celem będzie uwolnienie napięć z zazwyczaj niedostępnych nam struktur ciała. Praca na powięziach zajmie nam ok. 90 min. Zakończymy 40 min. sesją jogi nidry: głębokim relaksem, nazywanym jogą snu psychicznego. Sesja dla wszystkich, także dla osób, które nigdy nie stały na macie :) 

Czym jest joga powięziowa?

Jest łagodną praktyką jogi, dostępną dla każdego, bez względu na staż na macie. Koncepcja yin jogi inspirowana jest taoistyczną medycyną chińską, wedle której harmonia w naszym ciele i umyśle pochodzi z równowagi pomiędzy Yin i Yang. Yang oznacza to co aktywne, energiczne, szybkie. Yin - bierne, powolne, łagodne. Praca w yin jodze polega na całkowitym odpuszczeniu napięcia mięśniowego i wsłuchaniu się w swoje ciało. W przeciwieństwie do dynamicznych form yogi nie angażujemy do pracy siły mięśni. Dzięki temu docieramy do miejsc, które dotychczas były niedostępne - powięzi, ścięgien, więzadeł a także kości. Ponieważ nasze ciało pamięta emocje lepiej niż nasz świadomy umysł, uwalniamy także niepotrzebne nam więcej odczucia. Odzyskujemy spokój, a ciało - swobodę ruchu i lekkość. Jednocześnie pozycje są komfortowe- używamy dużej ilości koców, poduszek i zawsze szanujemy naszą granicę komfortu.

O yin yodze pisałam na blogu tutaj: streso-terapia.pl/yin-yoga-o-potedze-wewnetrznej-ciszy


Czym jest joga nidra?

Jest prowadzoną medytacją, w warunkach totalnego komfortu: leżymy wygodnie otuleni kocami i podążamy za instrukcjami nauczyciela. Podstawową techniką jest rotacja świadomości, czyli przenoszenie swojej uwagi z poszczególnych części ciała. W klasycznej medytacji umysł pozostaje świadomy a ciało aktywne. W jodze nidrze staramy się uzyskać stan świadomego snu. Nie doświadczamy w niej marzeń sennych lecz stan snu głębokiego. Dzięki temu nasz mózg zaczyna pracować w obszarze fal Delta (0,5-4 Hz).). Fala delta jest najwolniejszą ze wszystkich fal mózgowych typową dla stanu głębokiego snu (Non-rapid eye movement, NREM, SEM). Głęboko regeneruje ciało, sprzyja procesom zdrowienia. Sesja jogi nidry potrafi zastąpić 3 godziny snu. Jest także doskonałą metodą rozpoczęcia swojej przygody z medytacją, ponieważ łatwiej w niej utrzymać koncentrację i nie wymaga pozycji siedzącej. Jest dostępna dla każdego, również osób z poważnymi kontuzjami i ograniczeniami zdrowotnymi.

O jodze nidrze więcej na blogu: streso-terapia.pl/joga-nidra-medytacja-dla-kazdego

Informacje praktyczne:
Pamiętajcie - ubierzcie się w wygodne stroje do praktyki (takie, aby było Wam ciepło w trakcie leżenia). Można zabrać swoją poduszkę, koc i ewentualnie coś do przykrycia oczu. Nie przychodźcie głodni ani najedzeni. Najlepiej zjeść posiłek 2-3 godziny przed sesją.

Zapisy i rezerwacja:
1. zapisz się mailowo kamila@streso-terapia.pl podaj imię i nazwisko
2. ZAPŁAĆ ZALICZKĘ 50 zł. na konto:
Joga Centrum Adama Bielewicza 
11 1140 2004 0000 3002 3466 4893
z dopiskiem " Yin joga 26.08.2018"
3. Płatność pozostałej kwoty - 50 zł gotówką przed warsztatem

Kamila Karpińska
Praktykuję jogę od 13 lat, od 3- uczę. Czerpię głównie z tradycji wg. B.K.S Iyengara. W trakcie pobytu w Indiach spędziłam czas na intensywnym kursie w Himalayan Iyengar Yoga Centre. Lubię również korzystać w innych metod pracy z ciałem i szkół jogi. Jestem także dyplomowaną nauczycielką RYT 200 Yoga Alliance Hatha Yogi, Yin Yogi, Asthanga Vinyasy oraz Aerial Swing. Dodatkowo - Instruktorką Rekreacji Ruchowej MSiT, z doświadczeniem w pracy w USA i w Szwecji. Moją pasją jest terapia jogą, joga regeneracyjna i praca z osobami, które wymagają szczególnej troski. Jestem również psychologiem i trenerką rozwoju osobistego, absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego i SWPS. Pomagam innym holistycznie pracować ze swoim ciałem i umysłem ponieważ wierzę, że człowiek jest całością. Prowadzę warsztaty z jogą w Polsce i w Azji. Jestem autorką bloga poświęconego relaksacji i panowania nad stresem :
streso-terapia.pl
www.facebook.com/stresoterapiaKamilaKarpinska