Harmonia ciała, serca
i umysłu

Spotkania z yin jogą i jogą nidrą: cz.2 klatka piersiowa

Sobota 1 lutego 14.00 - 16.30
Prowadzi Kamila Karpińska

Nasze drugie "Spotkanie z yin jogą i jogą nidrą" poświęcimy klatce piersiowej, barkom i ramionom Z założenia jednym z najbardziej otwartych częsci ciała, a w praktyce: jednej z najbardziej usztywnionych i bolesnych. Długotrwałe siedzenie, stres, powstrzymywanie emocji powoduje, że przysłowie"dzwiganie ciężarów na swoich barkach" staje się nie tylko mefatorą...
Z perspektywy psychoterapii poprzez ciało zablokowana klatka piersiowa sygnalizuje zamknięcie się na odczuwanie miłości i powstrzymywanie się przed wyrażaniem gniewu. Nie pozwala nam również na pełne oddychanie, tym samym osłabiając nasze siły życiowe.
Dlatego na kolejnym spotkaniu skupimy się na otwarciu i zrelaksowaniu tego obszaru. Wykorzystamy pozycje jak sphinx, seal, shoelace i straddle uwzględniając rózne warianty dla ramion (cowface arms, eagle arms) oraz wzmacniające nadgarstki (deep stress in sitting swan).
Naszym celem będzie uwolnienie napięć z zazwyczaj niedostępnych nam struktur ciała. Praca na powięziach zajmie nam ok. 90 min. Zakończymy 40 min. sesją jogi nidry: głębokim relaksem, nazywanym jogą snu psychicznego. Sesja dla wszystkich, także dla osób, które nigdy nie stały na macie :) 

Gdzie i kiedy?
01.02.2020 sobota od godziny 14 do 16.30
Joga Centrum Adama Bielewicza
ul. Pankiewicza 1 lokal nr 26

*proszę o punktualne przybycie:zapraszam już od 13.30 :)

Zapisy i rezerwacja: 
Inwestycja w swój spokój:100 zł.

zapisz się mailowo kamila@streso-terapia.pl podaj imię i nazwisko
zapłać 100 zł przed zajęciami lub wcześniej przelewem na konto:
Stresoterapia Kamila Karpinska
05 1950 0001 2006 0075 1444 0002
z dopiskiem ” Yin joga 01.02.2020″

Czym jest joga powięziowa?

Jest łagodną praktyką jogi, dostępną dla każdego, bez względu na staż na macie. Koncepcja yin jogi inspirowana jest taoistyczną medycyną chińską, wedle której harmonia w naszym ciele i umyśle pochodzi z równowagi pomiędzy Yin i Yang. Yang oznacza to co aktywne, energiczne, szybkie. Yin - bierne, powolne, łagodne. Praca w yin jodze polega na całkowitym odpuszczeniu napięcia mięśniowego i wsłuchaniu się w swoje ciało. W przeciwieństwie do dynamicznych form yogi nie angażujemy do pracy siły mięśni. Dzięki temu docieramy do miejsc, które dotychczas były niedostępne - powięzi, ścięgien, więzadeł a także kości. Ponieważ nasze ciało pamięta emocje lepiej niż nasz świadomy umysł, uwalniamy także niepotrzebne nam więcej odczucia. Odzyskujemy spokój, a ciało - swobodę ruchu i lekkość. Jednocześnie pozycje są komfortowe- używamy dużej ilości koców, poduszek i zawsze szanujemy naszą granicę komfortu.

O yin yodze pisałam na blogu tutaj: http://streso-terapia.pl/yin-yoga-o-potedze-wewnetrznej-ciszy/


Czym jest joga nidra?

Jest prowadzoną medytacją, w warunkach totalnego komfortu: leżymy wygodnie otuleni kocami i podążamy za instrukcjami nauczyciela. Podstawową techniką jest rotacja świadomości, czyli przenoszenie swojej uwagi z poszczególnych części ciała. W klasycznej medytacji umysł pozostaje świadomy a ciało aktywne. W jodze nidrze staramy się uzyskać stan świadomego snu. Nie doświadczamy w niej marzeń sennych lecz stan snu głębokiego. Dzięki temu nasz mózg zaczyna pracować w obszarze fal Delta (0,5-4 Hz).). Fala delta jest najwolniejszą ze wszystkich fal mózgowych typową dla stanu głębokiego snu (Non-rapid eye movement, NREM, SEM). Głęboko regeneruje ciało, sprzyja procesom zdrowienia. Sesja jogi nidry potrafi zastąpić 3 godziny snu. Jest także doskonałą metodą rozpoczęcia swojej przygody z medytacją, ponieważ łatwiej w niej utrzymać koncentrację i nie wymaga pozycji siedzącej. Jest dostępna dla każdego, również osób z poważnymi kontuzjami i ograniczeniami zdrowotnymi.

O jodze nidrze więcej na blogu:http://streso-terapia.pl/joga-nidra-medytacja-dla-kazdego/