Harmonia ciała, serca
i umysłu

Spotkania z yin jogą i jogą nidrą: cz.3 biodra

Niedziela 23 lutego 14.00 - 16.30
Prowadzi Kamila Karpińska

Sesje jogi powięziowej w tym roku rozpoczęliśmy z rozmachem :) W lutym aż dwie bardzo mocne sesje : dotykające dwóch kluczowych obszarów : klatki piersiowej i bioder. Naszych magicznych miejsc, w których mieszka (serce/ płuca) i rodzi się nasze życie (miednica) ♥

Na Wasze specjalne życzenie kolejny wieczór z cyklu „Spotkanie z yin jogą i jogą nidrą” poświęcimy biodrom - jedną z najbardziej problematycznych i jednocześnie najważniejszej dla naszego samopoczucia części ciała. Każdy jogin wie, że bez elastycznych bioder dużo asan jest poza zasięgiem :) I bez praktyki jogi biodra dopominają się o naszą uwagę. Sztywność i asymetria w tej okolicy, bardzo często wiążą się z dysfunkcjami w odległych częściach ciała, przekładając się min. na bóle kręgosłupa czy kolan. Dodatkowo, obszar miednicy małej oraz obręczy biodrowej, jest bardzo podatny somatycznie na stres psychologiczny. Biodra "pamiętają" wiele trudnych wydarzeń, które chcieliśmy wyprzeć. Praca w tym obszarze pomaga uwolnić wiele emocji - dlatego bywa dla nas takim wyzwaniem. Jednocześnie przynosi poczucie lekkości i wolności.

W trakcie sesji yin yogi wykorzystamy asany ukierunkowane na dotarcie do głębokich struktur mięśnia gruszkowatego, m. pośladkowych, biodrowo- lędźwiowego, czworogłowego, napinacza powięzi szerokiej i przywodzicieli: dragon cycle, swan, sphinx, shoe lace, frog i tadpole.
Praca na powięziach zajmie nam ok. 90 min. Zakończymy 30 min. sesją jogi nidry: głębokim relaksem, nazywanym jogą snu psychicznego. Sesja dla wszystkich, także dla osób, które nigdy nie stały na macie

Czym jest joga powięziowa?

Jest łagodną praktyką jogi, dostępną dla każdego, bez względu na staż na macie. Koncepcja yin jogi inspirowana jest taoistyczną medycyną chińską, wedle której harmonia w naszym ciele i umyśle pochodzi z równowagi pomiędzy Yin i Yang. Yang oznacza to co aktywne, energiczne, szybkie. Yin – bierne, powolne, łagodne. Praca w yin jodze polega na całkowitym odpuszczeniu napięcia mięśniowego i wsłuchaniu się w swoje ciało. W przeciwieństwie do dynamicznych form yogi nie angażujemy do pracy siły mięśni. Dzięki temu docieramy do miejsc, które dotychczas były niedostępne – powięzi, ścięgien, więzadeł a także kości. Ponieważ nasze ciało pamięta emocje lepiej niż nasz świadomy umysł, uwalniamy także niepotrzebne nam więcej odczucia. Odzyskujemy spokój, a ciało – swobodę ruchu i lekkość. Jednocześnie pozycje są komfortowe- używamy dużej ilości koców, poduszek i zawsze szanujemy naszą granicę komfortu.

O yin yodze pisałam na blogu tutaj: http://streso-terapia.pl/yin-yoga-o-potedze-wewnetrznej-ciszy/

Czym jest joga nidra?

Jest prowadzoną medytacją, w warunkach totalnego komfortu: leżymy wygodnie otuleni kocami i podążamy za instrukcjami nauczyciela. Podstawową techniką jest rotacja świadomości, czyli przenoszenie swojej uwagi z poszczególnych części ciała. W klasycznej medytacji umysł pozostaje świadomy a ciało aktywne. W jodze nidrze staramy się uzyskać stan świadomego snu. Nie doświadczamy w niej marzeń sennych lecz stan snu głębokiego. Dzięki temu nasz mózg zaczyna pracować w obszarze fal Delta (0,5-4 Hz).). Fala delta jest najwolniejszą ze wszystkich fal mózgowych typową dla stanu głębokiego snu (Non-rapid eye movement, NREM, SEM). Głęboko regeneruje ciało, sprzyja procesom zdrowienia. Sesja jogi nidry potrafi zastąpić 3 godziny snu. Jest także doskonałą metodą rozpoczęcia swojej przygody z medytacją, ponieważ łatwiej w niej utrzymać koncentrację i nie wymaga pozycji siedzącej. Jest dostępna dla każdego, również osób z poważnymi kontuzjami i ograniczeniami zdrowotnymi.

O jodze nidrze więcej na blogu:http://streso-terapia.pl/joga-nidra-medytacja-dla-kazdego/

Informacje praktyczne:
Pamiętajcie – ubierzcie się w wygodne stroje do praktyki (takie, aby było Wam ciepło w trakcie leżenia). Można zabrać swoją poduszkę, koc i ewentualnie coś do przykrycia oczu. Nie przychodźcie głodni ani najedzeni. Najlepiej zjeść posiłek 2-3 godziny przed sesją.

Inwestycja w swój spokój ;-) 100 zł

Gdzie:
niedziela 23.03.2020 od godziny 14 do 16.30
Joga Centrum Adama Bielewicza
ul. Pankiewicza 1 lokal nr 26

Zapisy i rezerwacja:
1. zapisz się mailowo kamila@streso-terapia.pl podaj imię i nazwisko. Możesz zapłacić przed warsztatem gotówką lub zrobić przelew na konto:

Stresoterapia Kamila Karpinska
05 1950 0001 2006 0075 1444 0002
z dopiskiem " Yin joga 23.02.2020"

W przypadku rezygnacji na tydzień przed warsztatem zwracam całą kwotę :) Później nie ma możliwości zwrotu,ale możliwe jest przeniesienie na kolejny termin warsztatów.

Zapraszam ♥
Kamila